søndag 10. oktober 2010

Jeg er blitt en mammablogger

Dagene går raske når man har en liten søt gutt hjemme, selv om de egentlig går litt treigt, vi har jo tross alt bare vært hjemme i 2 uker og han er jo bare 3 uker. Men Tiden går fort og han vokser som han skal. Han har tilåmed kommet seg opp på 3 kilosen. Sist tirsdag var jeg å veide han å da veide han 3005gr og det er kjempe bra.. Han hadde da lagt på seg 300 gr siden sist og det er vel noe sånt de leger på seg i uka så vi er dødsfornøyde.

Dagene hjemme med lille William er noe av det beste jeg vet, jeg kunne ikke tenkt meg å sittet her gravid nå med masse vann i fotene og bare sittet å klaget så jeg er sjelefornøyd over at han bestemte seg for å komme 5 uker før tiden.
Den første uken etter fødselen tilbringte vi på sykehuset. Jeg kan huske at jeg var så glad for at etter 3 dager kunne vi dra hjem, men på dag to kom en av jordmødrene inn å sa at vår lille venn hadde fått gulsot. det er jo selvsagt vanlig at de som er født fortidlig får gulsot så det kom ikke som en bombe for han var utrolig brun da han kom til.
Men jeg tok selvsagt ikke denne nyheten så bra så jeg felte noen barseltårer som de kaller det så pent. Så vi ble der noen dager videre siden han måtte ligge i lys, den berømte lyskassen, en oppvarmet seng med sånn solariumslys i noen dager. Det gikk greit da, jeg å william fikk en del besøk av pappa christoffer (altså pappan til William) også kom svigers og min mor på noen besøk, de siste dagene lurte tilåmed min storesøster seg inn på en liten vissit :P
Det er nemelig ikke lov å ha besøk av noen andre enn besteforeldre på sykehuset nå pga av svineinfluensa styret. Irriterende for jeg ville egentlig gjort unna noe av besøket på sykehuset for jeg var i såpass god form rett å slett.

Ellers de to ukene etterpå så var Christoffer hjemme en halv uke sammen oss, noe som var utrolig godt. Da han begynte på jobb igjen prøvde jeg å fylle opp dagene med å få besøk noe som har fungert ganske greit. noen dager med besøk også har jeg vært hjemme noen ganger aleine med han eller gått meg en tur med vognen. Det er så koslig at.

Nei nå er det faktisk en som vil ha oppmerksomhet her, eller rettere sagt mat. Så ja vi talast seinere når jeg får tid til å blogge igjen;)

Åja , jeg har blitt en mammablogger- ;D yeeeey!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar