lørdag 9. november 2013

Høsten kommer krypende...

Høsten har tatt oss med storm.. Bladene har havnet på bakken og det er lite blader igjen på trærne. Noen holder nok fast ennå. Men jeg tror ikke det er lenge til kulden inntreffer og snøen kommer dalende.
Mye har skjedd siden sist jeg kom med en liten utblåsning.
Vi har flyttet, kjøpt oss leilighet på Hallset på Byåsen. William har fått nytt rom (eget rom vel å merke) å vi trives som to gjeldsslaver i ny oppusset leilighet.  Vi har ikke gjort noe med leiligheten, men den er ganske nylig pusset opp på kjøkken å bad så vi er stor fornøyd.

På sykdoms fronten min skjer det ikke så mye. Er på utredning hos revmatikerne nå, så ting går fremover. Men er veldig spent på om de finner ut noe.
Har fått påvist diabetes 1 sånn helt 100% nå.. Var dårlig rundt 17.mai. Endte opp med å bli sendt til sykehuset av legen for blodsukkeret ikke var lesbart på legekontoret. Blodsukkeret viste seg å ligge på 23 så jeg fikk en insulinpenn og ble bedt om å sette den tvert. Så her sitter jeg noen måneder senere med insulinpumpe. Jeg syns der var ekkelt å sette insulinpenner omtrent hele tiden å  etter en tur på sykehuset på kontroll så fikk jeg pumpe. Veldig befriende å bruke siden den allerede er koblet til kroppen. Eneste jeg må gjøre er å sette litt ekstra insulin til maten jeg spiser. Og da er det bare å trykke på en liten ting som ligner en mobil. Genialt spørr du meg!

Nå er diabetesen en godt regulert diabetes fikk jeg høre. Jeg har endret litt kosthold og prøver å holde meg til det jeg skal spise. Godteriet er kuttet ned på :) Vurderer å teste meg selv å gå uten godteri en måned å se hva som skjer.. Tror jeg er sterkt nok til det.

Nå tar jeg en liten lur på sofaen og satser på at dagen blir litt bedre, halsbetennelse er ikke godt å ha.. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar