onsdag 9. april 2014

Travel morgen!

Klokka er 8 og mobilen har slumra i en halvtime allerede. Vi hopper opp av senga i det jeg skjønner at det bare et en time til jeg skal være på sykehuset.
Jeg spørr william det store spørsmålet som jeg sier hver dag "hva skal du ha på matpakken idag?" William ser bare dumt på meg å mumler ett ellet annet om at jeg må bare leke litt først. Det har liksom blitt litt rutine hver morgen at vi står opp, steller oss, leker en liten halvtime for så å tusle til barnehagen. Men idag har vi det travelt. Klærne blir tatt på, jeg smører ett eller anna jeg er sikker han liker å sier at nå må vi gå. Idag drar vi faktisk ut av døra uten noen spørsmål. William løfter med seg sparksykkelen ned trappa å venter til jeg har åpnet døra. Ut suser han som et lyn mot barnehagen. Det har blitt mye bedre å stå på sparksykkel nå mamma, siden traktoren har vært å tatt bort grusen hører jeg han sier i det han suser forbi.
Så var William lever å jeg suser avgårde med min kongeblåe scooter mot sykehuset. Jeg rakk timen heldigvis. Med god margin. Ut kommer den nye diabetessykepleieren min å roper navnet mitt litt gebrokkent . Har vært hos henne tre ganger nå å begynner å kjenne henne bra. Hærlig dame kan man si :-D 
Langtidsblodsukkeret blir målt og mens vi sitter der å venter analyserer vi resultatene jeg hadde da jeg gikk med dexcom måleren som hører til insulinpumpen. Vi kunne godt se at jeg hadde justert dosen greit hjemme, men vi gjorde noen ekstra justeringer så vi håper den bli enda bedre. Sist jeg var der da langtidsblodsukkeret ble målt lå det på 8,8. Noe som er alt for høyt. Langtidsblodsukkeret skal helst ligge under 6 for at legene her skal være fornøyd. Idag lå mitt langtidsblodsukkeret mitt på 7,2!!  Vi var veldig glade for det resultatet så vi har håpet om at det har endret seg enda mer til neste gang ;-)
Etter sykehuset suser jeg videre til Klæbu. Der møtte jeg ei venninne som skal bruke håret mitt på en prøve. Kunne lett ha dratt til frisør vær dag å vasket og fønet håret.

Dro en liten tur til min far etterpå for å få varmen i meg og prate litt før turen gikk hjem igjen for å hente gullet i barnehagen. Hadde jo lovt han å hente han litt tidligere enn vanlig. 

På vei hjem fra bhg, stoppet vi for å lage litt mat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar