lørdag 9. oktober 2010

Han vokser som en normal unge! lykkelige meg!

Kom hjem fra ultralyd for noen timer siden, var så sliten at jeg sovnet på soffan i noen timer etterpå.. Så godt det var;)
Men i såfall alt sto til bra med meg og lillegutt;)
Var jo på ultralyd i dag for å sjekke om hvor stor han hadde blitt rett å slett, for har man Sv.skaps diabetes så kan babyene legge på seg ganske bra.. Men det hadde ikke lillegutt gjort;) Så jeg er bare lykkelig i dag for det, for det vil jo si hittil at det blir sannsynligvis en normal fødsel på meg.. Kanskje litt tidlig å si det nå siden jeg bare snart er i uke 28, men det er isåfall en positiv ting da;)
Var noe jeg ikke fikk med meg da vi var på ultralyden , damen sa ett eller annet om fostervannet.. Fikk ikke med meg om hun sa det var lite?for mye? eller hva det var men det var ikke noe alvorlig sa hun.. Men at legen jeg var inne hos etterpå skulle besemme om jeg skulle på en ny ultralyd neste gang jeg var på kontroll.. Rakk ikke helt å snakke med legen om det før tilslutt så han satt opp ultralyd om 3 uker når jeg skal dit da.. Så regner med jeg får vite mer da..

Snakket en del om svineinfluensa vaksinen da, det anbefalte alle gravide til å ta den rett å slett.. Så jeg sitter fortsatt å vurderer det. Spurte en del om bivirkninger å slikt og han sa det ikke var noe bivirkninger å snakke om , selvsagt noen fikk det etter at de hadde tatt sprøyta men de var som regel små.. Bivirkninger seinere i livet veit man jo egenltig ikke ennå. Men som han sa så var vaksinen egentlig ganske lik den vanlige vaksinen mot influensa..
Omtrent alle de hadde fått inn til fødsel hittill på St.Olavs i Trondheim hadde faktisk tatt sprøyten..

Svineinfluensan kommer jo mest sannsynlig til å herje i noen år fremover sa de også så det kan kanskje være lurt?

Hva mener dere om sprøyta?

Fikk ingen ultralyd bilder denne gang, eller fikk et bilde, ganske dårlig kvalitet egentlig siden han ligger omtrent å tygger på morkaka så det ut som :P Men man kan se hjerte og sånn halveis profilen da.. Merket det var mye vanskligere å se på han nå som han var blitt større enn sist vi var på ultralyd.. Da kunne man jo se hele kroppen på et bilde men nå ble det del for del omtrent:P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar