lørdag 9. oktober 2010

i dag er jeg offisielt høygravid, å det kjennes!

Vann i føttene, tungt å snu seg i sengen, tungt og komme opp av soffaen , ja man kan si jeg har merket at nå er det søren ikke lenge igjen.. Alt er så å si tungt, ingen klær passer mer nesten.. Og jeg selv føler meg mega stooor!! Kan si jeg har følt med høygravid de siste ukene egentlig, for alt er så mye tyngre nå enn hva det har vært..
Så nå bør tiden gå i super fart å lillegutt får komme seg ut:P

Julen er og da snart over , og nyåret tar over.. Året lillegutt skal bli født.. 2010.. Utrolig rart å tenke på at for et år siden satt jeg her å ikke hadde noe anelse på at jeg skulle bli mamma om et år, men gud hvor jeg glær meg ;)
Han blir tatt godt i mot for å si det slik og vi kommer til å bli noen stolte foreldre begge to ;)
Syns det er så rart å tenke på hvor fort graviditeten egentlig har gått syns ikke det er lenge siden vi var i syden og jeg var bare 12 uker på vei.. Er jo ikke lenge siden det var sommer og jeg gikk gravid og nå er det bare en måned igjen.. Det er så rart å tenke på..Men kan si jeg tror at tiden har gått så fort siden jeg er på så mange kontroller på både sykehus og til fastlege.. Var kanksje to gang til jordmor, men følte jeg ikke fikk den "hjelpa" jeg trengte der så jeg går bare til fastlege. Pluss at siden jeg fikk så mye plager i graviditeten her så var det greit nok å gå til en slik at han hadde kontroll på alt..
Har jo slitt med sv.skaps diabetes, GBS og nå har jeg fått skikkelig med vann i føttene , jo det er ille altså :P
Men på grunn av dette så har det vært flere kontroller og jeg har vært på 5 ultralyder og jeg skal på den siste ultralyden den 8 januar så jeg er egentlig bare ganske fornøyd med det.. Ellers så har jeg jo slitt med UVI, men det gjør meg ingenting for jeg gleder meg bare til han kommer slik at jeg blir kvitt det igjen;)

Noen som gruer seg til fødsel foresten ?

For det gjør nemelig ikke jeg, har hørt sååååå mange skrekkhistorier om så lenge lå hun, så vondt hadde hun og sånn.. Men det gjør meg ingenting, ting skjer som det skal skje.. Jeg ser frem til fødselen, litt smerte i noen timer og du sitter der med verdens søteste, godeste lille baby;) Hva er det egenltig å grue seg til , glem all smerten å tenk på at snart skal du få se din baby som du å din kjære har laget sammen;)

Drar foresten en tur til legen i dag, siden jeg har fått så mye vann i fotene, trykker inn og gropene holder seg der lenge, utrolig ekkelt å kjenne på, ikke rart jeg omtrent har gått opp en skostr for å si det slik.. Pluss at jeg må levere urinprøve for å sjekke urinen, det er så bra de passer på meg, Veit mamma hadde svangerskaps forgitning på slutten så jeg må passe meg for jeg har hørt at når man går gravid så skal det være veldig likt sin mors graviditet når hun gikk med meg tror jeg..

Får muligens igjen pcen min snart å så da blir det litt bilder igjen, så kjedelig med bare tekst.. men det fåår holde for denne gang ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar