søndag 20. februar 2011

Bursdagsbarnet fyller 1 år!

Et nytt år har startet, året startet bra.. Null sykdom fra min side, mens William har hatt en sttygg hoste siden før juleaften.. Idag ringte di fra barnehagen og ba oss hente han.. 39, 6 i feber , stakkar gullet.. Så nå blir det at en av oss er hjemme i morgen å tar han med til legen.. Jeg ser for meg at han har fått halsbetennelse igjen, det blir isåfall hans tredje gang siden han var 8 måneder.. Nå er han blitt 1år.. Tenk.. For et år siden og noen dager lå jeg å ventet på aat min lille klump skulle komme ut.. Ser klokken er 21.56 på pcen min her, det var i denne tiden jeg begynte å få vondt.. Jeg lå på OBSsen på føden siden de trodde det kom til å ta lang tid.. Men nei da.. Inne på det rommet klarte jeg å jobbe meg åpen til 8 cm. Da jeg ble kjørt til fødestuen ble jordmoren nesten litt "sur" for at jeg ikke kom før.. Hun fikk jo ikke hilst på meg eller noe for idet hun skulle feste CTG følte jeg trang for å presse.. Og jammen etter å ha ruget på noen harde rier i nesten to timer ploppet han ut.. For en følelse å få han på magen.. All smerten forsvant i det hun satt bedøvelse for å sy igjen:P
Nå ligger han i senga , er 75cm og veier 9,7 kg ca.. For en god klump.. Vi har kost oss både på godt å vondt.. Jeg gjennom harde tider når det ble alt for mye sykdom hadde Williamen å kose med på det hardeste og han og mannen min fikk meg altid opp.. Kunne ikke levd uten dem <3
Hvordan går det med oss? Jo vi lever ennå, jeg har slitt med sykdom i et halvt år.. Jeg har vært innlagt på sykehuset, vært hos en lege og en øre nese hals spesialist å legen utalige ganger.. Men ingen finner egentlig ut hva som feiler meg.. utrolig irriterende egentlig.. Vel smitte er en stor sannsynlighet at det er da.. De sier jo at når et barn begynner ibarnehage er det første året bare sykdom, og jammen slik er det for oss som jobber i barnehage for første gang å.. Jeg har aldri følt meg så dårlig som jeg har gjort det siste halvåret..
Nå kjennes det ut som om jeg er på vei opp igjen etter all den sykdommen, jeg har isåfall ikke vært syk siden før juleaften.. Det er nesten snart en hel måned siden.. YEEY :D rekord!
Men må innrømme at jeg ser for meg at jeg blir dårlig et eller annet punkt nå når William er dårlig.. Men ikke ta sorgene på forskudd nå Stine. Du har jo planer om å tenke positivt..
Over til hoved personen William.. Utviklinga hans er utrolig arti å se på.. Han prater hele dagen lang og man kan nesten ha en samtale om ingneting med han (jeg skjønner jo ingenting av hva han sier så jeg jatter bare med).. Han har også begynt å sleppe seg og står mye alene uten å holde seg.. Enkelte ganger kan jeg holde han i ene hånden og gå.. Så jeg har stor tro på at han går ganske snart ;) Jeg gleder meg til den dagen han går, jeg sier isåfall det nå.. men det blir kanskje noe annet den dagen han gjør det for da må vi springe hit å dit i hele leiligheten :P
MEN nå må jeg  gå å legge meg.. En ny jobbdag i morgen og jeg må få litt søvn tilfelle minstemann bestemmer seg for å våkne i natt.. Han fikk en romperakket før han la seg så det er mulig han våkner når den går ut.. Han bruker det isåfall så nå må jeg gå å ta skjønnhetssøvnen min;)
Slenger med noen bilder av skjønningen min. Vurderer veldig å klippe han siden han har fått en slik sånn einstein frisyre:P



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar